Bestseller

Parfym från Prada

År 1913 öppnades en exklusiv affär för lyxartiklar. Det var startpunkten för Prada, som idag är… Ta reda på mer

Prada Parfym

År 1913 öppnades en exklusiv affär för lyxartiklar. Det var startpunkten för Prada, som idag är ett av världens mest välkända och älskade high-society-märken. Pradas signum är yttersta kvalitet kombinerat med det verkligt moderna. En annan framgångsfaktor är modehusets tradition att bara erbjuda sina kunder det absolut bästa. Märket hade en verklig boom från början av 80-talet fram till mitten av 90-talet när produktsortimentet utökades med fler artiklar (bland annat under namnet Miu Miu).

Visste du redan Innehåll

Prada är ett internationellt erkänt och globalt känt modemärke som grundades 1913 i den italienska modehuvudstaden Milano. Företaget fick sitt stora genombrott med kollektioner av skor och handväskor. Idag har man ett brett sortiment av olika kollektioner vilket man smart nog även har kompletterat med förtrollande dofter. Länge ägdes det italienska företaget av bröderna Prada, för att senare övergå i först dotterns och sedan dotterdotterns ägo. Produkterna från Prada ligger i det högre prissegmentet och associeras med lyx, stil och elegans.

Prada Candy skapar en förtrollande doftbild

Prada Candy är nog den kändaste parfymen från detta italienska modehus. Den designades för första gången år 2011 av Daniela Andrier och gavs 2013 ut i en ny utgåva med vissa modifieringar. Prada-parfymen utstrålar den elegans, höga kvalitet och stilsäkerhet som gjorde företaget internationellt känt under 1900-talet. Självklart kan du inte kombinera Prada Candy-doften enbart med Prada-kollektioner. Oavsett om den används på jobbet, på fritiden, till vardags eller endast i festligare sammanhang: doften smälter alltid harmoniskt och balanserat in i helhetsbilden.

Dofter med naturlig attraktionskraft

En Prada-parfym fungerar alltid som ett alldeles speciellt blickfång i varje badrum. Dofterna imponerar inte bara genom sina originella accenter utan även tack vare sitt unika formspråk. Precis som klädkollektionerna bjuder varenda flaska på något helt nytt som alltid är lika överraskande, vilket skapar en unik attraktionskraft som påverkar män i lika hög grad som kvinnor.