Tommy Hilfiger Parfum

För Tommy Hilfiger blev den amerikanska drömmen verklighet. Hans allt igenom amerikanska stil med lätt klassisk touch gjorde honom snabbt till en stjärna inom modebranschen. Hans modeller och den röd-vit-blå Tommy Hilfiger-loggan har blivit en symbol för ”the american way of life”.

Visste du redan Innehåll

Tommy Hilfinger - behagliga överraskningar

Den som läser den amerikanske designern Tommy Hilfigers biografi blir först och främst säkerligen angenämt överraskad över att han med sina irländsk-skotska rötter på sin mors sida och hennes tyskschweiziska förfäder har europeiskt påbrå.

Trots att han motsatte sig sina föräldrars önskan om att läsa till ingenjör har han på ett exemplariskt sätt uppfyllt den amerikanska drömmen hos många invandrarfamiljer som en av de mest framgångsrika designerna i vår tid.

Hans första kollektioner med jackor och byxor i vintagestil var stilbildande för den typiska All American Style och Preppy Chic-stilen. Klassisk-sportig och ordentlig-rejäl är än idag Tommy Hilfigers kännetecken.

För många är det nog en nyhet att Tommy Hilfiger bidrog finansiellt till Britney Spears „Baby one more time”-tour 1999.

Likaledes överraskande är det att han var med i serien Frasier 1994 och Zoolander 2001 med en parodi över modebranschen och i dokusåpan „The Cut”, där sexton kandidater kämpade om ett designerjobb på Hilfiger.

Hans sociala engagemang ledde till att han grundade Tommy Hilfiger Corporate Foundation, som arbetar för fysiskt och psykiskt välmående hos unga, framför allt i form av utbildnings- och kulturprogram. År 2013 samlades alla varumärkets ideella partnerskaps- och filantropiska aktiviteter och medarbetare under organisationen „Tommy Cares”. Utöver detta är Tommy Hilfiger engagerad i många fler välgörenhetsaktiviteter.

Mindre glädjande är däremot anklagelser om rasistiska yttranden som han ska ha gjort hos Oprah Winfrey och mot en CNN-reporter. Samtliga ska dock ha bevisats vara osanna.

1986 betalade Tommy Hilfiger åtta miljoner dollar till en fond efter att hans företag, tillsammans med flera andra modemärken, ska ha varit delaktig i att utnyttja 13 000 asiatiska sömmerskor.

Mode Made in America

Vägen för denne 18-åring mot att grunda sitt modeföretag 1985 bestod av mycket och hårt arbete, men med desto mer hängivenhet och mod.

Hans första egna kollektion var en lyckad nytolkning av button down-skjortan och chinos. Den fräscha andan från hans första kollektion genomsyrar än idag samtliga kollektioner och produkter från varumärket Hilfiger.

Framför allt naturligtvis hans enkla, men omisskännliga logotyp med hans initialer från flaggalfabetet i färgerna rött, vitt och blått.

Med en reklamkupp, att infoga sina initialer tillsammans med de kändaste amerikanska designerna för herrmode på den största reklamytan på Times Square, gjorde att han blev ett stjärnskott över en natt. Med detta smarta reklamdrag, som inte skulle bli hans sista, skrev han in sig i reklamens historieböcker.

Tommy Hilfigers visioner som designer tillsammans med hans utpräglade sinne för affärer har gjort Tommy Hilfiger Group till en globalt erkänd modekoncern med The American Spirit som sitt kännetecken.

Tommy Hilfiger utökade sitt varumärke med de framgångsrika produktlinjerna Tommy Hilfiger Collection, Tommy Hilfiger Tailored, Hilfiger Denim och Tommy Hilfiger Sportswear, Childrenswear, Bodywear, Footwear, Accessories samt dofter.

Idag innefattar varumärket Hilfiger dam-, herr- och barnmode från jeans och jackor, tröjor, t-shirts, underkläder och badmode till skor, väskor, glasögon och parfym som säljer i mer än 1000 butiker över hela världen.

Med ofta vågade reklamkampanjer och sin typiska designersignatur är varumärket Tommy Hilfiger ett uttryck för personlighet för både gammal och ung i alla situationer i livet.

Parfymer som modet

Modemärkets doftserier är som designen i modekollektionerna. Det världsberömda märket representerar med sina parfymer den unga, fräscha och avslappnade anda som varit kännetecknande ända sedan hans första kollektion. 

I „tommy”, den första herrdoften, kommer en All American Style med sin avslappnade fräschör och dynamik till uttryck. Till doften finns tillhörande, högkvalitativa kroppsvårdsprodukter, som bodylotion och deodorant, även i ett set, för eget bruk eller som en uppskattad present.

Den kvinnliga motsvarigheten till herrdoften „tommy” är „tommy girl”.

Kvinnor som får denna parfym, ensam eller tillsammans med kroppsvårdsprodukter, i present ska absolut se detta som en komplimang för sin livsstil. Eau-de-toiletten „tommy girl” är när som helst på dagen frisk och medryckande.

„Tommy” och „tommy girl” representerade med vårkollektionen 2008 en glädjefylld förväntan på bekymmerslösa sommardagar och ljumma sommarnätter. 

Den man som vill gestalta sin egen personlighet och vara fri från begränsande konventioner har i eau-de-toilette-sprayen „Freedom” garanterat hittat sin doft.

Ansiktet för den maskulina och sportiga doftlinjen Tommy Hilfiger (TH) „Bold” är mycket riktigt en av tennisens världsstjärnor: Rafael Nadal. Den fasta beslutsamheten att vinna och beredskapen att göra allt för att nå dit, alla de egenskaper som gör en man så oemotståndlig karakteriserar Tommy Hilfigers „Bold”.

Tommy Hilfigers parfymer är inspirerade av Amerika och signalerar de typiska kännetecknen på den amerikanska livsstilen.