FAQ - Vanliga frågor

Hur fungerar systemet med varukorg?

Du kan utan köptvång lägga produkter i varukorgen genom att klicka på knappen Lägg i varukorgen. Du kan när som helst titta på innehållet i varukorgen genom att klicka på knappen Till kassan. Avlägsna produkter från varukorgen genom att klicka på knappen Ta bort bredvid respektive produkt. Klicka på knappen Till kassan om du vill köpa produkterna i varukorgen.

När blir min beställning bindande?

Du kan kontrollera vad du har angivit på beställningssidan. Genom att klicka på knappen Köp slutför du beställningsprocessen. Processen kan när som helst avbrytas genom att webbläsarens fönster stängs. Du får ytterligare information, exempelvis om möjligheter till ändringar, på de enskilda sidorna.

Var anger jag rabattkoder och tillgodokvitton?

Det finns även möjlighet att ange en rabattkod i varukorgen eller innan den slutgiltiga bekräftelsen av din beställning.

Förutsättningar för rabattkoder: Per beställning kan bara en rabattkod anges. En rabattkod kan lösas in under beställningsprocessen. Det är inte möjligt att ange en rabattkod i efterhand. Var vänligen uppmärksam på rabattkodens villkor, t.ex. minsta beställningsvärde, giltighetstid m.m.

Hur kan jag se min leveransstatus?

Leveranstiden beror på om en vara finns i lager eller har informationen ”Vara i beställning”. Emellertid anger vi en hänvisning om ungefärlig leveranstid innan den slutgiltiga bekräftelsen och innan beställningen skickas iväg. Varor märkta med ”Levereras direkt” skickas vanligtvis inom 24 timmar såvitt alla varor i beställningen är märkta med ”Levereras direkt”. Dröjsmål kan uppstå vid varor med annan status, men vanligtvis inte mer än 2-6 arbetsdagar. Du kan när som helst kontakta vår kundservice för mer detaljerad information.

Hur kan jag se min leveransstatus?

På ditt kundkonto kan du under menypunkten ”Översikt” se alla dina genomförda beställningar samt deras status. Genom att klicka på ditt uppdragsnumret kan du få detaljerad information såsom faktura- och leveransadress samt mottagna varor m.m. Du får en orderbekräftelse via e-mail så fort din beställning har blivit skickad. I orderbekräftelsen finns en länk med paketspårningsinformation som du kan använda för att spåra din beställning.

Hur registrerar jag mig för nyhetsbrevet?

På vår webbsida finns det på varje sida möjligheten att registrera dig för vårt nyhetsbrev.

Hur avregistrerar jag mig från nyhetsbrevet?

I slutet på varje nyhetsbrev finns det en länk för avregistrering. Det är även möjligt att kontakta vår kundservice för att avregistrera sig från nyhetsbrevet.

Hur säkra är mina personuppgifter?

All information om skydd av personuppgifter återfinns här.