FAQ - Vanliga frågor



Hur fungerar varukorgen?

Har du hittat din produkt, eller vill du fortsätta leta? Med knappen ‘‘Lägg i varukorgen‘‘ läggs produkten i din varukorg, utan att du förbinder dig till köp. När du klickar på ‘‘Till kassan‘‘ öppnas din personliga varukorg med all information om din beställning.
Här kan du ta bort valda produkter med knappen ‘‘Ta bort‘‘ eller öka antalet. När du är nöjd med dina val klickar du på ‘‘Säkert till kassan‘‘ för att öppna sidan med den egentliga beställningen där du slutför köpet.

När blir min beställning bindande?

Det behövs bara 4 enkla steg för att slutföra ditt köp. Om du inte har ett kundkonto kan du registrera ett konto hos oss utan kostnad. Annars kan du göra ditt köp som gäst. Om inget av dessa alternativ passar kan du välja att avsluta köpet med knapparna Amazon Pay eller PayPal.
När du har fyllt i dina uppgifter, önskad betalningsmetod och önskat postombud klickar du på Till nästa steg för komma till beställningssteg 4 med all information om din order. Klicka sedan på ‘‘Köp‘‘ för att skicka din beställning till vårt system där den behandlas. Fram till detta sista steg kan du när som helst avbryta ditt köp. Skulle du se att något inte stämmer efter avslutat köp hjälper vår vänliga kundservice gärna till.

Var skriver jag in rabatter och tillgodohavanden?

Eftersom vi tycker att värdekuponger är en bra sak finns det 2 ställen där du kan skriva in dem. Du kan skriva in koden både i ett inmatningsfält i varukorgen eller när du slutför ditt köp.
Kontrollera värdekupongens villkor, t.ex. lägsta beställningsvärde, giltighetstid och så vidare, innan du löser in den. Det går inte att få ett tillgodohavande för den i efterhand. Kontakta gärna vår vänliga kundservice om du har frågor eller behöver hjälp.

Hur kan jag se försändelsens status?

Inget kan vara lättare! Om du har ett kundkonto kan du se alla dina beställningar i ‘‘Översikt‘‘ och kontrollera deras bearbetningsstatus. När du klickar på fakturanumret får du all viktig information om fakturerings- och leveransadress samt vilka produkter du har köpt med mera.
Du får ett personligt mejl med en länk där du kan spåra paketet när ditt paket har skickats.

Hur kan jag prenumerera på eller säga upp nyhetsbrevet?

Det finns 3 enkla möjligheter. Du använder knappen ‘‘Prenumerera på nyhetsbrev‘‘ som finns på webbplatsen. Om du har ett kundkonto kan du även hitta samma knapp i ‘‘Översikt‘‘. Sist, men inte minst, hjälper dig våra vänliga medarbetare hos kundservice gärna vidare.

Hur pass säkra är mina uppgifter?

Vi arbetat efter högsta standarder och med den senaste tekniken. Du är i säkra händer hos oss. Om du inte nöjer dig med vårt ord kan du läsa allt om vår sekretesspolicy här.

Hur returnerar man varor?

Inget är lättare! Du kan hämta returblanketten genom att logga in på ditt kundkonto eller genom att kontakta vår trevliga kundtjänst. Det andra alternativet gäller för alla som inte har ett registrerat kundkonto. Då får du blanketten med posten. Självklart är kostar det inget att returnera varor. Vi tar tillbaka allt inom 14 dagar. Och om varan ligger kvar oanvänd i sin originalförpackning har du 180 dagar på dig att returnera varan. Det skapar maximal trygghet och därmed en bra känsla.
Har du redan betalat varan? Du får alltid tillbaka dina pengar med samma metod som du betalade. I så fall får du ett mejl med information om detta.

Vad gör jag om min beställning inte är komplett eller är skadad?

Ibland kan det gå galet, även om man samarbetar med de mest erfarna speditörerna. I sådana fall ber vi dig hjälpa vår serviceavdelning. Vi rekommenderar att du kontrollerar om det är något fel med ditt paket när du tar emot det i paketbudets närvaro. Låt paketbudet dokumentera eventuella skador eller vägra ta emot paketet. Kontakta sedan oss så fort som möjligt så löser vi genast problemet.
Vi hjälper dig givetvis också om du upptäcker fel först sedan du har öppnat paketet. I detta fall är det mycket viktigt att du skickar in en reklamation från ditt lokala postombud inom 7 dagar. Det är en förutsättning för att vi ska kunna behandla din reklamation problemfritt. Mer information om detta finns på Postnord.
Kontakta gärna vår kundtjänst för personligt bistånd om du behöver hjälp.

Hur vet jag att ni har fått min beställning?

Det är relativt lätt att se. När du har skickat din beställning får du självklart ett mejl om detta. Glöm inte att titta i din spamkorg också. Om du har ett registrerat kundkonto hos oss kan du även logga in på dina sidor för att se din beställning och beställningens status.
Saknas det ena eller det andra? Inga problem! Gör bara en ny beställning. Och tveka inte att kontakta oss om du behöver råd eller hjälp. Vår kundtjänst hjälper dig gärna!

Kan belopp från returförsändelser eller tillgodohavanden användas som betalning?

Vår utmärkta kundtjänst erbjuder många möjligheter. Men detta är tyvärr inte en av dem. Det beror på att våra redovisningsprocesser berövar oss detta alternativ. Lösningen är dock ändå enkel. Inbetalda belopp och krediter får du tillbaka på samma sätt som de har betalats till oss. Du informeras om detta med ett mejl efter varje ändring av din beställning. Det är bara att avvakta tills återbetalningen finns på ditt konto och sedan gör du helt enkelt en ny beställning.

Får jag en bekräftelse när paketet skickas och vem levererar mitt paket?

Du får ett mejl så fort vi har packat din beställning och den är på väg. Mejlet har även en länk så att du kan spåra ditt paket. Du kan när som helst klicka på länken för att se var ditt paket befinner sig.
Vi använderPostnord som fraktpartner. Om ditt paket är på väg tar det bara 3-4 dagar innan det levereras.

Varför har jag inte fått någon faktura?

Vi lägger STOR vikt vid miljön och vid att tänka hållbart. Därför får du alla viktiga dokument av oss i elektronisk form. Allt från faktura, följesedel och returblankett skickas som PDF-filer. Kontrollera mejlets bilaga, så hittar du dem där. På det här sättet sparar vi inte bara en enorm mängd papper, vi bidrar till att skydda våra skogar också. Klicka på länken nedan om du vill veta mer om hur vi engagerar oss i miljöskydd: Miljö. Vi hoppas på ditt stöd och din förståelse för detta.
Kontakta våra medarbetare i kundtjänsten om det händer att något dokument inte kommer fram, eller om du behöver ett nytt exemplar.

Vad är parfumdreams Premium?

Som parfumdreams Premium-kund får du följande fördelar:

  • 10% rabatt på alla beställningar, även på redan prisnedsatta artiklar
  • Fri frakt på beställningar över 250 kr
  • Prioriterad frakt
  • Exklusiva mejl-erbjudanden för Premium-medlemmar (dessa mejl skiljer sig från nyhetsbreven)

OBSERVERA: Premium-medlemmar är INTE automatiskt registrerade för parfumdreams-nyhetsbreven.

Så snart som du har blivit vår Premium-medlem, står alla fördelar omgående till ditt förfogande. Observera att du alltid måste logga in dig på ditt kundkonto, för att kunna utnyttja fördelarna. I detta sammanhang går det inte att göra en beställning som gäst, eftersom vi inte kan göra återbetalningar i efterhand. Det går heller inte att göra en återbetalning för beställningar som gjordes före det slutna Premium-medlemskapet.

Vad kostar Premium-medlemskapet?

Kostnaden för ett parfumdreams Premium-medlemskap är:
125 kr för 12 månader

Hur bestäms tidsramen för parfumdreams Premium-medlemskap?

Ditt parfumdreams Premium-medlemskap gäller från den dag du anmäler dig och löper i 12 månader framåt.

Du kan när som helst avsluta medlemskapet i ditt kundkonto. Om du beslutar dig för att avsluta ditt medlemskap, kan du utnyttja alla fördelarna av ditt medlemskap ända till den årliga löptiden tar slut.

Om du inte avslutar ditt medlemskap, förlängs det automatiskt med ytterligare 12 månader till samma årskostnad.

Hur blir jag parfumdreams Premium-medlem?

Du kan bli parfumdreams Premium-medlem genom att ingå ett separat medlemskap och lägga till det till din beställning, genom att välja ett av följande tre alternativ:

  • Välj "Premium" i varukorgen till din beställning.
  • Eller klicka på länken "Premium" upptill till höger på parfumdreams webbsida och följ därefter instruktionerna i pop-up-fönstret.
  • Eller genom att välja fältet "Premium" på produktdetaljsidan.

Ditt parfumdreams Premium-medlemskap läggs därefter till i din varukorg. Fördelarna kommer att visas på nytt för dig och du kan då bestämma dig om du vill avsluta ditt köp.
Observera: parfumdreams Premium gäller INTE vid köp av presentkort.

Vad ska jag göra, om jag återkallar mitt val under mitt köp?

Så länge du befinner dig på sidan med varukorgen, kan du bredvid artikeln ”Premium” klicka i rutan för anmälan/avanmälan.

Om du lämnar varukorgen, men bestämmer dig för att åter lägga till Premium, måste du upprepa ett av stegen som beskrivs i föregående fråga.

Hur beräknas de nya priserna som gäller med medlemskapet?

Du kan se de nya beräknade priserna antingen i varukorgen eller på produktdetaljsidan.
I din varukorg:

  • Kostnaden för 12 månaders medlemskap läggs till i din första beställning.
  • Om du har valt Premium-medlemskap, dras rabatten direkt på artikeln i varukorgen.
  • Det nya varupriset och totalbeloppet för beställningen kommer då att visas.

På produktdetaljsidan:
  • Om du väljer Premium, används rabatten på artikeln och det nya priset kommer att visas.

Hur hanterar jag mina framtida köp?

I samma ögonblick som du är parfumdreams Premium-medlem, står alla fördelar till ditt förfogande för dina framtida köp.

Observera, att du alltid måste logga in dig på ditt kundkonto, för att kunna utnyttja medlemsfördelarna på dina beställningar.

Om du inte är inloggad på ditt kundkonto, går det inte att göra en beställning som gäst och samtidigt dra nytta av fördelarna av ditt Premium-medlemskap. Parfumdreams kan inte göra en återbetalning om du har gjort en beställning som gäst. Det är heller inte möjligt att göra en återbetalning för beställningar som gjordes före medlemskapet aktiverades.

Kan jag återkalla parfumdreams Premium?

Du har möjlighet att återkalla medlemskapet upp till 14 dagar efter köpet.

Om din beställning ännu inte har skickats iväg, annullerar vi hela beställningen i ditt kundkonto, inklusive kostnaden för Premium-medlemskapet.

Om du bestämmer dig för att återkalla medlemskapet efter att dina varor redan har skickats iväg, måste du returnera hela beställningen till oss. Så snart som vi har fått varorna, återbetalas den totala kostnaden för beställningen inklusive kostnaden för Premium-medlemskapet till det betalsätt som du använde när du lade din order.

Efter att du har tecknat ditt Premium-medlemskap, kan du när som helst säga upp det i ditt kundkonto. Om du beslutar dig för att säga upp ditt medlemskap, drar du fortfarande nytta av alla fördelar till dess att medlemskapsperioden löper ut. Om du inte säger upp medlemskapet innan det går ut, blir det automatiskt förlängt med ytterligare 12 månader till samma årsbelopp.

Hur säger jag upp mitt årliga medlemskap?

Du kan enkelt säga upp ditt medlemskap upp till 14 dagar innan den årliga löptiden går ut.

Logga bara in dig på ditt kundkonto och välj kategorin Premium: Där kan du automatiskt säga upp ditt medlemskap.

En bekräftelse på uppsägningen skickas då till din e-postadress.