FAQ - Vanliga frågor
- Hur fungerar varukorgen?
- När blir min beställning bindande?
- Var skriver jag in rabatter och tillgodohavanden?
- Hur kan jag se försändelsens status?
- Hur kan jag prenumerera på eller säga upp nyhetsbrevet?
- Hur pass säkra är mina uppgifter?
- Hur returnerar man varor?
- Vad gör jag om min beställning inte är komplett eller är skadad?
- Hur vet jag att ni har fått min beställning?
- Kan belopp från returförsändelser eller tillgodohavanden användas som betalning?
- Får jag en bekräftelse när paketet skickas och vem levererar mitt paket?
- Varför har jag inte fått någon faktura?
Hur fungerar varukorgen?
Har du hittat din produkt, eller vill du fortsätta leta? Med knappen ‘‘Lägg i varukorgen‘‘ läggs produkten i din varukorg, utan att du förbinder dig till köp.
När du klickar på ‘‘Till kassan‘‘ öppnas din personliga varukorg med all information om din beställning.
Här kan du ta bort valda produkter med knappen ‘‘Ta bort‘‘ eller öka antalet. När du är nöjd med dina val klickar du på ‘‘Säkert till kassan‘‘ för att öppna sidan med den egentliga beställningen där du slutför köpet.
När blir min beställning bindande?
Det behövs bara 4 enkla steg för att slutföra ditt köp. Om du inte har ett kundkonto kan du registrera ett konto hos oss utan kostnad. Annars kan du göra ditt köp som gäst. Om inget av dessa alternativ passar kan du välja att avsluta köpet med knapparna Amazon Pay eller PayPal.
När du har fyllt i dina uppgifter, önskad betalningsmetod och önskat postombud klickar du på Till nästa steg för komma till beställningssteg 4 med all information om din order. Klicka sedan på ‘‘Köp‘‘ för att skicka din beställning till vårt system där den behandlas. Fram till detta sista steg kan du när som helst avbryta ditt köp. Skulle du se att något inte stämmer efter avslutat köp hjälper vår vänliga kundservice gärna till.
Var skriver jag in rabatter och tillgodohavanden?
Eftersom vi tycker att värdekuponger är en bra sak finns det 2 ställen där du kan skriva in dem. Du kan skriva in koden både i ett inmatningsfält i varukorgen eller när du slutför ditt köp.
Kontrollera värdekupongens villkor, t.ex. lägsta beställningsvärde, giltighetstid och så vidare, innan du löser in den. Det går inte att få ett tillgodohavande för den i efterhand. Kontakta gärna vår vänliga kundservice om du har frågor eller behöver hjälp.
Hur kan jag se försändelsens status?
Inget kan vara lättare! Om du har ett kundkonto kan du se alla dina beställningar i ‘‘Översikt‘‘ och kontrollera deras bearbetningsstatus.
När du klickar på fakturanumret får du all viktig information om fakturerings- och leveransadress samt vilka produkter du har köpt med mera.
Du får ett personligt mejl med en länk där du kan spåra paketet när ditt paket har skickats.
Hur kan jag prenumerera på eller säga upp nyhetsbrevet?
Det finns 3 enkla möjligheter. Du använder knappen ‘‘Prenumerera på nyhetsbrev‘‘ som finns på webbplatsen. Om du har ett kundkonto kan du även hitta samma knapp i ‘‘Översikt‘‘. Sist, men inte minst, hjälper dig våra vänliga medarbetare hos kundservice gärna vidare.
Hur pass säkra är mina uppgifter?
Vi arbetat efter högsta standarder och med den senaste tekniken. Du är i säkra händer hos oss. Om du inte nöjer dig med vårt ord kan du läsa allt om vår sekretesspolicy här.
Hur returnerar man varor?
Inget är lättare! Du kan hämta returblanketten genom att logga in på ditt kundkonto eller genom att kontakta vår trevliga kundtjänst. Det andra alternativet gäller för alla som inte har ett registrerat kundkonto. Då får du blanketten med posten.
Självklart är kostar det inget att returnera varor. Vi tar tillbaka allt inom 14 dagar. Och om varan ligger kvar oanvänd i sin originalförpackning har du 180 dagar på dig att returnera varan. Det skapar maximal trygghet och därmed en bra känsla.
Har du redan betalat varan? Du får alltid tillbaka dina pengar med samma metod som du betalade. I så fall får du ett mejl med information om detta.
Vad gör jag om min beställning inte är komplett eller är skadad?
Ibland kan det gå galet, även om man samarbetar med de mest erfarna speditörerna. I sådana fall ber vi dig hjälpa vår serviceavdelning. Vi rekommenderar att du kontrollerar om det är något fel med ditt paket när du tar emot det i paketbudets närvaro. Låt paketbudet dokumentera eventuella skador eller vägra ta emot paketet. Kontakta sedan oss så fort som möjligt så löser vi genast problemet.
Vi hjälper dig givetvis också om du upptäcker fel först sedan du har öppnat paketet. I detta fall är det mycket viktigt att du skickar in en reklamation från ditt lokala postombud inom 7 dagar. Det är en förutsättning för att vi ska kunna behandla din reklamation problemfritt. Mer information om detta finns på Postnord.
Kontakta gärna vår kundtjänst för personligt bistånd om du behöver hjälp.
Hur vet jag att ni har fått min beställning?
Det är relativt lätt att se. När du har skickat din beställning får du självklart ett mejl om detta. Glöm inte att titta i din spamkorg också. Om du har ett registrerat kundkonto hos oss kan du även logga in på dina sidor för att se din beställning och beställningens status.
Saknas det ena eller det andra? Inga problem! Gör bara en ny beställning. Och tveka inte att kontakta oss om du behöver råd eller hjälp. Vår kundtjänst hjälper dig gärna!
Kan belopp från returförsändelser eller tillgodohavanden användas som betalning?
Vår utmärkta kundtjänst erbjuder många möjligheter. Men detta är tyvärr inte en av dem. Det beror på att våra redovisningsprocesser berövar oss detta alternativ. Lösningen är dock ändå enkel. Inbetalda belopp och krediter får du tillbaka på samma sätt som de har betalats till oss. Du informeras om detta med ett mejl efter varje ändring av din beställning. Det är bara att avvakta tills återbetalningen finns på ditt konto och sedan gör du helt enkelt en ny beställning.
Får jag en bekräftelse när paketet skickas och vem levererar mitt paket?
Du får ett mejl så fort vi har packat din beställning och den är på väg. Mejlet har även en länk så att du kan spåra ditt paket. Du kan när som helst klicka på länken för att se var ditt paket befinner sig.
Vi använderPostnord som fraktpartner. Om ditt paket är på väg tar det bara 3-4 dagar innan det levereras.
Varför har jag inte fått någon faktura?
Vi lägger STOR vikt vid miljön och vid att tänka hållbart. Därför får du alla viktiga dokument av oss i elektronisk form. Allt från faktura, följesedel och returblankett skickas som PDF-filer. Kontrollera mejlets bilaga, så hittar du dem där.
På det här sättet sparar vi inte bara en enorm mängd papper, vi bidrar till att skydda våra skogar också. Klicka på länken nedan om du vill veta mer om hur vi engagerar oss i miljöskydd: Miljö. Vi hoppas på ditt stöd och din förståelse för detta.
Kontakta våra medarbetare i kundtjänsten om det händer att något dokument inte kommer fram, eller om du behöver ett nytt exemplar.